Medio jaren vijftig begint de grote Britse autoknoeipartij, door
henzelf omschreven als badge engineering. Deze folder juicht: "...
renew your aquaintance with a thoroughbred", maar het autootje staat op
de "floor pan" van een Morris Minor en deelt de carrosserie met de
Wolseley 1500, de motor is een BMC B van anderhalve liter, maar met twee
carburateurs. Ook de grotere Riley, de RMH "Pathfinder", die in
october 1953 op de markt kwam, deelt de carrosserie met een Wolseley, de
Six-Ninety, die een jaar later verschijnt. Het snorkende proza in de
folder verhult dat het allesbehalve een uniek Rileyproduct is:
"The enthusiast particularly, but indeed every motorist who enjoys
motoring fot motoring's sake, will appreciate the thrilling performance
of the twin-carburetter engine, which is matched with a special high top
gear to give fast cruising with the engine running well within its
capacity. This smaller Riley is truly in the tradition of the famous 1
1/2-litre models of the past, embodying as it does the superb steering
and road-holding qualities that have become inherent in the magnificent
motoring with the Riley marque has come to be associated. The handsome,
polished, walnut-veneered fascia panel and door cappings, the
carpet-covered floor, and the leather-covered seats, all in tasteful
colour schemes, impart a glow of warm luxury to the interior. The Riley
One-Point-Five is built for those motorists who take a delight in the
performance and appearance of their car."