9.2.08

Clowns

Relletje gemist. Het zijn er ook veel: filmpje Wilders, Peter R. & Joran, Deep Throat en ik miste de Cliniclowns. Ik heb het altijd betreurd dat er geen vakbond is van clowns, ik bedoel echte clowns. Net zoals er een beroepsvereniging is van psychotherapeuten, zodat het kaf van het koren gescheiden kan worden. Want ik heb die, alle goede bedoelingen ten spijt, Cliniclowns nooit leuk gevonden, het zijn mensen, dat denken dat het opzetten van een oranjekleurige pruik en een rode neus voldoende is, echte clowns hebben een act, Cliniclowns een laag voorhoofd. Maar het relletje ging daar niet over, het ging over een Brits onderzoek, dat iets onderzocht dat heel in de verte iets te maken had met kinderangst voor clowns. Daar weet ik iets van. Mijn vader nam me voor de oorlog mee naar de RAI. Naar het circus. Toen de clowns kwamen heb ik het uit pure angst dusdanig op een brullen gezet, dat mijn vader me ter kalmering mee naar buiten heeft moeten nemen. En ik was niet eens ziek.