1.2.08

Platen


In de portiek van een VARA-villa stond een stapel platen. Achtenzeventigtoerenplaten en als ik me goed herinner was het in 1978. Die platen werden weggegooid. Met weggooien heb ik problemen. Dus ik begon een snelle zoektocht door de platen. Het bleken allemaal eigen opnamen. Opnamen van voor het bandrecordertijdperk. Ik besloot de platen op de bagagedrager van mijn fiets te leggen en naar huis te lopen. Op de hoezen stonden aanwijzingen voor de technicus: "overgang 2 - 3a overwippen, achterkant 9 onmiddellijk na 8 zonder onderbreking". Sommige platen hadden nog hun opnamebon, zo weet ik, dankzij afgebeelde bon, dat op zaterdag 23 februari 1957 de tune van "Paulus de Boskabouter" in VARA-registratiekamer 2 is opgenomen. Ik ga binnenkort wat van die platen laten horen. In "De Huiskamer", via RidderRadio, iedere donderdagavond om 8.00 uur.