11.3.08

Schiphol

Voor het meenemen van een fiets als bagage in een vliegtuig heb je een doos nodig, die doos kun je op Schiphol krijgen voor 20 Euro, maar alleen als je per KLM vliegt, want zonder KLM-ticket geen doos. Voor de eerste keer in jaren ga ik niet met de trein naar Schiphol maar met de auto want dan kan ik de af te halen vriend en de doos in een moeite mee naar huis nemen. Na mijn pinkaart en creditcard te hebben gebruikt in een poging om de garage uit te komen, benut ik mijn vriends creditcard, met exact hetzelfde resultaat de slagboom blijft gesloten. Verderop staat een machine, ik rep me er naar toe met als enig resultaat, dat een tieneurobiljet gewisseld wordt in munten. Er is nergens een levende ziel te bekennen, als er ergens een camera hangt moet degene die achter een beeldscherm zit ontdekt hebben, dat ik nu al twintig minuten probeer de garage uit te komen. Maar niks, parkeren kost veel geld op Schiphol, maar je kunt klaarblijkelijk ongestoord inbreken en net als een tijd geleden in Madrid de parkeergarage opblazen, want er is geen enkel controle. Uiteindelijk stop ik toch nog maar eens mijn parkeerkaart in de daarvoor bedoelde gleuf en verdraaid de slagboom gaat open.