28.1.09

Fietsen

Gister naar Rosmalen. Naar het voormalige Autotron dat nog steeds bewegwijzerd wordt, ik ga toch eens opletten of de ANWB ook de Floriade nog op zijn borden heeft staan. In het voormalige Autotron was een fietsvakbeurs, dus bloemrijke fietstassen, belachelijk pseudogegraveerde spatborden van de firma Batavus, wonderlijke frameconstructies, maar bovenal veel electrische fietsen. Iedere bekende en onbekende rijwielfabriek heeft er wel een in zijn pakket: er zijn zelfs electrisch aangedreven vouwfietsen. Redelijk absurd, want vouwfietsen zijn normaal al vrijwel niet te tillen en accu en electromotor voegen, naar ik aanneem, gauw zes kilo's toe aan het gewicht. De leukste fiets vond ik de Britse Gocycle, met een klein electromotortje in de voornaaf goed voor 16 kilometer en eenzijdig opgehangen wielen, maar waarvan ik nergens een prijs kon ontdekken. Na enig zoeken op internet weet ik de de prijs in ponden: 1158,-