3.1.09

Geest

Sinds de avond van de dertigste december is mijn geest aan de wandel. Door hoge koorts worden niet terzake doende associaties gelegd. Ik heb ze niet onder controle. In het blad van de TOC (de Traction Owners Club, 'Floating Power'. lees ik verhaal over Cornwall en Lands End en ogenblikkelijk, als ik mijn ogen sluit, ben ik ik in Penzance, niet alleen in het gemeentearchief en op de begraafplaats, waar een arbeider mij uitlegt, waar we het graf van mijn vrouws overgrootmoeder kunnen vinden. Vandaag, bedenk ik, zou mij vader 106 jaar oud geworden, maar als wakker word. realiseer ik me dat dat dat niet waar is, mijn vader werd op 8 october 1902 geboren. Zo maalt het maar door. Soms heb ik beelden van een computerscherm Ik heb nauwelijks meer iets gegeten, ik raak de smaak van het eierstruif met slierten ui in de pseudomiddeleeuwse herberg in Bredevoort niet kwijt.