9.9.09

Nederlandse Teloorwegen

Zaterdag per trein naar Keulen. Maar ik vraag me af of ik de volgende keer gebruik zal maken van de Teloorwegen. De ICE vertok om 7.29 van Utrecht Centraal. Maar om die trein te halen, had ik al iets meer dan een uur gespoord, eerst van Bussum naar Amsterdam Zuid en vandaar naar Utrecht, want op dat uur is er geen directe verbinding met ruime overstaptijd in Utrecht tussen Bussum en Utrecht. Even over de Duitse grens posteerde een bekende van de machinist zich met zijn zoontje in de de cabine en werd het uitzicht op de baan mij onmogelijk gemaakt. Dat bleef zo tot Keulen.
Klaarblijkelijk kennen ze bij HiSpeed het bordje "Niet spreken met de bestuurder" niet. Op de terugreis had ik aansluiting moeten hebben op de trein van 23.08 naar Bussum, die had volgens de borden eerst 5 minuten vertraging, daarna 15 minuten en vervolgens besloot de Teloorwegen de trein helemaal niet te laten rijden. en stond ik me nog een kwartier langer te verbijten.