1.4.10

Suiker 3

Achterhamstraat, Katenspekhof, 1e en 2e Rookworststraat, Babi Pangangsingel? Hoe kwam die vent er op? Het leek er verdraaid veel op of hij het op mij persoonlijk gemunt had. Met zo'n constatering moet je voorzichtig zijn, want zodra je zo'n vermoeden uit, blijkt Holleman een joodse overgrootvader te hebben aan moederkant en zegt men dat ik last heb van typerende semitische paranoia en overal spoken zie, alsof een joodse overgrootvader voldoende is om iemand van antisemitisme te vrijwaren. Ik moet er er met Kasper Keimpema over praten. Hij woont op de Suikerklontdreef, maar belangrijker, hij heeft anders dan ik een joodse moeder. Ik was gisteravond al bij hem aan de deur, maar hij was er niet. Hij zat waarschijnlijk ergens aan de seider want het is Pesach. Ik ga het straks opnieuw proberen.