1.4.10

Suiker 4

Ik ben net terug van een bezoek aan Kasper, hij had niks van de door het college van B. en W. goedgekeurde plannen van Holleman gehoord en hij schrok toen ik hem vertelde dat binnen afzienbare tijd de Suikerklontdreef Schoudercarbonaderade zou gaan heten. "Om de dooie dood niet, zijn ze helemaal mesjogge? Daar steken wij een stokje voor Simon! Als die Holleman zo begaan is met het leed der mensheid en obesitas wil bestrijden, dan weet ik ook nog wel een paar ziekten die bestreden moeten worden. Jij en ik ontwikkelen een nieuw plan en dat lanceren we in het Joods Nieuwblad." En in een mum van tijd suggereerde Kasper een stel nieuwe straatnamen: Diabetesdreef, Carcinoomgaarde, Pleuritusstraat, Influenzasingel, Leprahof, Tyfusplein. "Allemaal heel leuk, maar daar trapt het College van Burgemeester en Wethouders natuurlijk niet in, ik trouwens ook niet, want ik heb geen enkele behoefte in de Pleuritusstraat te wonen", zei ik.