21.10.10

Buurvrouw

Zo stadigaan begin ik mij in De Haske te plek te voelen. Ik heb kunde gekregen aan de buurlieden: aan de ene kant woont een vrouwmens uit Holland en aan de andere kant een buschauffeur bij de Arriva. De vrouw praat geen Fries en noemt zichzelf mewouw Wapenaaw, waarom weet ik ook niet, het kan zo wezen dat ze de r niet zeggen kan. Ze heeft wel een bult ditten en datten, want je mag haar van kwartier over negenen aan tienen onder de week niet verstoren, want dan doet ze mee aan Nedewland in Beweging en Geheugentwenew en 's avonds tussen halve achten en halve negenen moet ze met alle geweld Matthijs van Nieuwkewk zien met De weweld dwaait doow. Naar alle gedachten hebben we hier van doen met een die tillevisieverslaafd is met een spwaakgebwek. Ik moet er al om denken niet te lachen, want ze had van de week een heel verhaal dat ze op Heewenveen aan was geweest en op de Dwacht zo pleziewig gewinkeld had.

Vrouw Ymkje Sinnema - Meindertsma, De Haske