14.10.10

Minne tijden

Het heeft een heel schoftje geduurd, maar in het eerst aan heeft Ymkje de schonken weer onder een eigen tafel. Ik heb dat te danken aan het actiekommittee "Ymkje Onder Dak" onder leiding van Sybren Bottema uit De Haske, daardoor doet blijken dat in De Haske niet alleen maar varkens in de boom hangen. Ik woon, dat is waar, niet in Rotsterhaule, mijn oude plek van wonen en ik zit ook op geleend meubiler, maar het is toch o zo noffelijk weer een eigen hiem te hebben. Ik heb nou ook een hele grote tillevisie, zodat ik de pollitiek goed volgen kan. Naar alle gedachten kan ik nu het hele Binnenhof overzien. Niet dat ik daar nou zo een schrijmend verlaat van heb, maar ik kan het rosmos nou beter volgen en dat is heden de dag stronodig met zulke manlieden als Verhagen, die het nevens mij allerovergrijselijkst achter de armtakken heeft. Als ik hem zie gnijzen komt het schuim mij op de muil en die andere overkomeling, Rutte mag ik ook niet lijden. Het fatsoen is bij die twee nevens mij ver te zoeken. Over die andere vent, die er uitziet of hij een week in de gloor gelegen heeft, heb ik het dan nog geeneens gehad. Het zijn minne tijden.

Vrou Ymkje Sinnema - Meindertsma, De Haske