12.8.12

Bus

Goed, ik weet dat het op de fiets sneller is van Bussum naar Hilversum, maar gister pakte ik met vrouw en heer Ozenfant de bus, omdat ik wel eens straten wil zien waar ik anders nooit kom. Ik kocht een dagkaart van Connexxion voor twee personen (en eventueel drie kinderen) voor slechts dertieneneenhalve euro en was 55 minuten later in Hilversum, vandaar gingen we met de bus naar Zeist, alweer een fraaie route: via Maartensdijk, Bilthoven en De Bilt. De heer Ozenfant kreeg in Zeist ruimschoots de gelegenheid zijn poten te strekken, voordat we opnieuw per bus naar Utrecht reden. Je komt er dan achter dat zo'n streekbus tevens de rol van stadsbus vervult, want het duurde even voordat de domstad in zicht kwam. De heer Ozenfant mocht weer aan de wandel, daarna terug naar Maartensdijk, waar we de aansluiting misten en noodgedwongen een uur voor het voormalige gemeentehuis bivakeerden voordat de volgende bus naar Hilversum arriveerde. In Hilversum uiteindelijk toch maar de trein naar huis gepakt. Maar het doel was bereikt: we hadden door onbekende straten gereden. En in feite voor een schijntje.