4.10.12

Verslag

Vanochtend was ik naar - ik moet even goed nadenken, hoe het ook alweer op de gevel van het gebouw stond -  naar de kliniek voor gezelschapsdieren in Utrecht. Zoals jullie je misschien herinneren ben ik aangelijnd eind juli door een loslopende hufter gebeten, de bazin van de hufter scoort minstens zo hoog op de hufterschaal, want ze stuurde mijn baas een brief waarin stond dat wanneer ik was losgemaakt, wij als honden het samen wel hadden opgelost. Ik weet niet waar zo'n vrouw die wijsheid vandaan haalt, want het is natuurlijk klinkklare onzin: wat begin ik als cairnterrier tegen een tweeënhalf keer zo grote hond. Niks, of zoals wij in Schotland zeggen: neonitheachd. Ik had bijtwonden in mijn nek en hield er bovendien een ontstoken voorpoot aan over. Ik moest dus aan de antibiotica en aan de pijnstillers. Sindsdien ben ik wat in de versukkeling. Vraag me nou niet waarom. Soms heb ik geen zin in eten en zelfs geen zin om naar buiten te gaan. Mensen schijnen dat lamlendig te noemen, wij Schotten noemen dat eisleineach. Ik ben dus net terug uit Utrecht, waar ik op een tafel werd gezet en waar ze allemaal dingen met me hebben gedaan, die jullie niet willen horen, maar die klaarblijkelijk nodig waren. Niets tegen die mensen in witte jassen hoor, want ze waren heel aardig. Ik had ook foto's van me bij me, die zijn een paar weken geleden gemaakt. Ik kan me er niks van herinneren want de dokter had me een spuitje gegeven zodat ik stil bleef liggen. Op die foto's zie je mij van binnen. Heel interessant. Uit de foto's - en nou komt het - werd duidelijk dat ik heel lang geleden een gebroken rib heb opgelopen. Ik weet het niet meer, wat ik wel weet is dat ik doodsbenauwd ben voor grote schoenen, ik mag daar zo nu en dan, wanneer ze dichtbij komen, in bijten. Uit voorzorg, want  als je één keer getrapt bent, moet je als cairnterrier voortdurend op je hoede zijn.  Hoe het nu verder met me moet weet ik niet, de dokter in de kliniek zei dat ik goed in de gaten moet worden gehouden en eventueel terug moet komen voor een mri-scan, ciod as bith.