Ik had ooit een auto waarbij de motorkap open ging, zoals bij deze Franklin uit 1921, bij de Triumph 13/60 ging de hele voorkant (de spatborden inbegrepen) omhoog, zodat ik gezeten op een voorwiel bijvoorbeeld aan de carburateur kon werken. De Franklin was een bijzondere auto, de fabriek in Syracuse (New York) maakte, ver voordat Volkswagen in beeld kwam, auto's met luchtgekoelde motoren. In 1915 bedacht de fabriek de stunt om in de laagste versnelling van Walla-Walla (Washington) via Oregon naar San Francisco (Californië) te rijden, een kleine 1500 kilometer om aan te tonen dat met luchtkoeling niets mis was. In 1921 stond op de Haagse tentoonstelling een zescylinder met een houten (drie dubbel teak) chassis, de dynamo was tegelijkertijd startmotor en de krukas was zeven maal gelagerd. Franklin leverde ook een stofzuiger waarmee de carrosserie kon worden gereinigd (ik citeer) "Deze zuiger is zeer vernuftig bedacht en wordt bevestigd op de uitlaatbuis. Door de kracht der uitstroomende gassen ontstaat in de slang een vacuum dat alle stofdeeltjes opzuigt. De bijgeleverde slang is zoo lang dat alle deelen van een gesloten carrosserie kunnen worden bereikt en zoodoende is het mogelijk plaatsen te bereiken waar men met een gewone schuier niet zou kunnen komen."