Vlakbij me woonde eind jaren zestig een Brit die bij de Wereldomroep werkte en hij reed Lloyd, niet de Britse Lloyd, hierboven afgebeeld maar de Duitse Lloyd uit Bremen. De fabriek in Bremen had een wonderlijke geschiedenis want begonnen in 1906 als onderdeel van de Norddeutsche Lloyd, een scheepvaartmaatschappij, werden er tot 1914 auto's gebouwd toen de fabriek samenging met Hansa en onder de Hansa-Lloyd tot 1929, toen het merk werd overgenomen door Borgward, voornamelijk vrachtwagens fabriceerde. In 1950 verscheen Lloyd opnieuw met een kleine tweecylinder met een houten carrosserie bekleed met kunstleer (een autootje dat in de Bondsrepubliek het gezegde opleverde "Wer den Tod nicht scheut, fährt Lloyd), in 1954 kreeg de auto een stalen carrosserie. Lloyd ging samen met Borgward en Goliath begin jaren zestig failliet, nadat het concern eerst nog in een ultieme reddingspoging over was genomen door het Bremer stadsbestuur. Het Britse Lloyd, gevestigd in Grimsby, startte in 1936 met de bouw een kleine open two-seater met een achterin geplaatste ééncylinder met een inhoud van 350cc. In 1946 verscheen de '650' (zie boven), met een verticale tweecylinder met een inhoud van zeshonderdvijftig cc, een succes werd het niet en de productie werd in 1951 gestaakt.