9.3.15

Verkiezingen

Er kan zeer binnenkort weer gekozen worden. Ik vind de gang naar het stemhok hoe langer hoe moeilijker, niet dat ik problemen heb met het beklimmen van de treden van de trap naar het stemlokaal, maar wie garandeert me dat de man of vrouw die ik rood bestip, de partij de komende zittingsperiode in de provinciale staten trouw blijft?  Geen hond. Dat laatste is merkwaardig want de hond is het trouwste dier dat ik ken. Recent hadden we de heren Döner en Kebab die de Partij van de Arbeid verlieten, maar rustig hun zetels in de Tweede kamer behielden en inmiddels een geheel eigen partij met de naam 'Denk' hebben opgericht, alhoewel 'Belazer' m.i. een juistere naam zou zijn. Ik wijs er ook even op dat de man, die in geen enkele provincie kan worden gekozen, maar wiens portret desalnietemin met de kreet 'genoeg  is genoeg' de borden siert, op precies dezelfde manier in de Tweede Kamer is blijven hangen, alleen kwam hij niet uit de P.v.d.A. maar uit de V.V.D. Zoiets kan in een echte democratie niet. In Groot-Brittannië uit de partij? Dan in dat district van het land nieuwe verkiezingen. Gistermiddag viel mijn oog op onderstaand beeld op de de website van de Leeuwarder Courant: een geheel nieuwe mogelijkheid, de kans dat zij de partij verlaten en een nieuwe partij oprichten acht ik uiterst gering.