6.12.08

Knippertje

Vandeavond ga ik voor de tweede keer te Sinterklaasvieren en morgenteavond voor de derde keer. Als overbeppe heb ik het er maar vliegende druk mee. al kan ik al die zangetjes, die de kinderen vandaag de dag zingen niet meezingen, ik kom niet verders als "Zie ginds komt de stoomboot" en "De maan schijnt door de bomen". Gisteravond heb ik, och zo toepaslijk in Sint Niek geweest, want daar woont een van mijn beppezeggers. Van de presentjes begrijp ik helendaal geen donder. De kinderen krijgen tegenwoordig geen autootjes meer om over de vlier te kruipen, maar grote vrachtwagens, die ze vanuit de zorg met een soort van trommeltje met knopjes kunnen besturen. Het was na een half uurtje al spul omdat Ulbe van acht, heeltijden met zijn vrachtwagen tegen de Pors, of zulkzowat, van Bauke van zes, opbatste. Nou toen was het varkensbijten vanzelfs en Ulbe zijn vrachtwagen werd weggepakt. Daarna was het, tot ik naar huis weggebracht ben, jankeren. Ik geloof dat ik nu maar even een knippertje ga nemen dan kan ik er vandeavond tenminsten tegen.

Vrouw Ymkje Sinnema - Meindertsma, Rotsterhaule