15.8.09

Telefoneren

Het is uiterst verleidelijk iets te schrijven over de belachelijk lage autoprijzen hier (een nieuwe Toyota Corolla LE kost net geen $16000, een Jeep Grand Cherokee net geen $23000), maar ik ga het niet doen. Uit een recent onderzoek blijkt dat 2600 Amerikanen per jaar gedood worden in ongelukken, waarbij een telefoontje in het spel is en het maakt niet uit of dat aan het oor of 'hands free' gebruikt wordt. Verandert dit getal het gedrag van de mensen? Ik vrees van niet. Ik zie veel zwalkers, die klaarblijkelijk met iets anders bezig zijn dan met het besturen van hun auto. Terwijl ik me met de toegestane sneldheid van 45 mijl per uur voortbeweeg, zie ik de mevrouw voor me plotseling afremmen, in haar tas op het midden console grijpen en ja hoor, mevrouw gaat aan de kwebbel. In de krant ('The Plain Dealer') lees ik net, dat de nieuwe Kia Forte is uitgerust met een 'Bluetoothsysteem, dat het mogelijk maakt dat alle vijf inzittenden tegelijk kunnen telefoneren.