4.9.15

Post

Chagrin Falls heeft zo'n 4000 inwoners, Bussum heeft zo'n 32000 inwoners, Chagrin Falls heeft een postkantoor, Bussum heeft dat niet, want een aantal regerende leegschedels heeft de Nederlandse posterijen eind vorige eeuw verkwanseld en omdat winstmaken in de moerasdelta belangrijker is dan klantvriendelijkheid zijn de postkantoren een aantal  jaren  geleden uit het Nederlandse straatbeeld verdwenen. Ik verstuurde eergister Otho Scotts album aangetekend aan de Chagrin Falls Historical Society door het aan een balie in de lokale AH aan te bieden. Ik kreeg een briefje met daarop een barcode zodat, zo werd verteld, ik het album kon volgen. Na diverse pogingen om dat te doen, ben ik daar maar mee opgehouden en ben ik naar de AH terugwandeld om  navraag te doen. De vriendelijke dame achter de balie zei dat men daar alleen maar aangetekende stukken in ontvangst neemt en dat vervolgens Post.Nl. de zaak verder afhandelt. Het beste was om me te vervoegen op de website van Post.Nl., dat heb  ik gedaan en wat is de eerste suggestie van het bedrijf: hebt u uw barcode wel  goed ingevuld? De klant is de sukkel die het wel weer fout gedaan zal hebben, de klant is de sufferd, de beheime, de stommeling, de chammer, de sul, de oen, de domoor, die  niet  in  staat is een aantal cijfertjes over te schrijven.