6.1.16

Minkukelisme

Het minkukelisme is een vorm van laagschedeligheid vereist bij het personeel van de afdeling klantenservice van de Nederlandse Teloorwegen. Omdat ik het gehannes: eerst naar de uitgang van Amsterdam Centraal en dan op zoek naar het perron van de Thalys wat omslachtig vond, belde ik de afdeling klantenservice van de Nederlandse Teloorwegen met de vraag waarom er net zoals in Rotterdam - zo vertelde me een Thalysconducteur - geen in/outcheckpaaltje stond op het Thalysperron? Dat bleek een station te ver voor de dienstdoende minkukeliste, want waarom zo vroeg ze me had ik geen kaartje gekocht bij de Teloorwegen zelf maar bij de Treinreiswinkel? Waarom levert  de Teloorwegen kortingkaartjes aan firma's als Blokker, was mijn wedervraag. Maar aan het stellen van die vraag kwam ik niet meer toe, de minkukeliste had de hoorn al op de haak gelegd.