9.2.16

45 C2

Bings broer Bob Crosby had een "'big band", onderdeel van dat orkest was een kleinere formatie: de "Bob Cats" (instrumentarium: trompet, trombone, clarinet, tenorsax, piano, gitaar, bas en drums). Bassist was Bob Haggart en drummer Ray Bauduc, die twee namen op 14 oktober 1938 "The Big Noise from Winnetka" op, maar omdat daar een latere live opname van bestaat koos ik daarvoor. Een paar jaar geleden pakte ik de trein van Chicago naar Kenosha, tenminste ik verkeerde in de veronderstelling dat ik op weg  was naar Kenosha. Onderweg passeerde ik Winnetka en natuurlijk siste ik door mijn tanden de "the big noise". Ik wilde om twee redenen naar Kenosha: er reden PCC-cars en ooit stonden er de Nashfabrieken. Maar ergens bij de grens tussen Illinois en Wisconsin stopte de trein en kon ik Kenosha wel vergeten. Op zoek naar een bus, maar ook zulk openbaar vervoer bleek niet voorradig, dus ik nam een taxi, per slot van rekening ging ik maar één keer in mijn leven  naar Kenosha. De dame aan het stuur was een hartstochtelijk uitdraagster van de "Blijde Boodschap", ze raakte niet uitgepraat over de Here Jezus en hoe goed het zou zijn wanneer ik Hem ook in mijn  hart zou sluiten. Dit alles overigens terzijde, want op het epeetje staat ook  "Jazz me blues", opgenomen op 6 februari 1940 met Billy Butterfield, trompet; Warren Smith, trombone; Eddie Miller, tenorsax; Irving Fazola, clarinet; Jess Stacy, piano; Nappy Lamare, gitaar; Bob Haggart, bas en Ray Bauduc, drums.