5.2.16

Waar?


Wanneer je een poging doet naar de vaderlandse televisie te kijken, dan heb je hard kans de zoveelste talkshow te zien, met alweer een handjevol bekende Nederlanders van het  genre Peter R. de Vries, ik vroeg me af – ik was een paar dagen ziek, vandaar de vele O’s – of dat zo’n dertig jaar geleden anders was en waar de bekende Nederlanders van toen gebleven zijn: Hummie van der Tonnekreek is een prachtig voorbeeld, destijds niet van het scherm te meppen en al jarenlang verdwenen. Dat bracht me naar meer persoonlijke herinneringen. Een doodenkele keer vind ik na jaren iemand terug en dat doet goed. Vorig jaar was dat Piet Rinsma. En ik vond dat een echt feest. Nu gelden die festiviteiten lang niet voor iedereen die ik uit het oog verloren ben, maar er zijn momenten dat ik me afvraag waar bijvoorbeeld Hay van Rhee gebleven is, of Marion Smit of Ype Timmer.