30.8.16

MG TD

Behalve dat ik bij "Classic Job" het nodige stilstaand autoschoons zag (meer foto's volgen), kwam ik ook nog al wat rijdend fraais tegen, met name toen ik zaterdagochtend de Citroën voltankte en deelnemers aan een rally hetzelfde idee hadden. De eerste die ik pontmoette was bovenstaan de MG TD uit 1951. In januari van het jaar daarvoor was de auto geïntroduceerd als opvolger van  de TC en wanneer ik Bart Vanderveen moet geloven in "British Cars of the Early Fifties"* was de ontvangst van  de TD destijds door MG-enthousiasten niet geweldig: de wagen oogde te zwaar, had geen spaakwielen, maar voooral de toevoeging van bumpers kon geen goed doen. De TD werd speciaal ontwikkeld met oog op de Amerikaanse markt en alhoewel de motor identiek bleef kreeg de auto het chassis van de Y en onafhankelijke voorwielvering.
*Olyslager Auto Library, Frederick Warne & Co Ltd London and New York ISBN 0 7232 1822 6