29.8.16

MOOI

 
Arabella Pattefoon-Oorwurmpje: "Laat ik de vergadering van de gemeentelijke schoonheidscommissie "Goyse Meren" openen met een woord van dank voor jullie medeleven na  mijn val van een hunebed in Drenthe (met een h tussen de t en de e, Betty!), doch het belangrijkste punt vandaag is het feit dat het gemeentebestuur ons werk dermate belangrijk vindt dat men is overgegaan tot de aanstelling van een manager, die op 1 september haar werkzamheden zal beginnen en ons team vanaf die datum zal  aansturen. Onze manager wordt Alida Bombardeitje-Fluym, die jullie vermoedelijk allemaal reeds kennen als de echtgenote van de secretaris van onze gemeente Koekelannes Bombardeitje en misschien hebben jullie hem nooit persoonlijk ontmoet, maar hij is in de ganse gemeente bekend als groot liefhebber van de Tweede Wereldoorlog, daarom organiseert hij ieder jaar rond de tiende mei als kampcommandant Oberst Heinrich von Gladacker zum Bargenfeld een festijn met oude legervoertuigen. Mevrouw Alida Bombardeitje-Fluym treedt daarbij traditiegetrouw op als Lale Andersen, haar uitvoering van "Lili Marleen" wordt ieder jaar juichend besproken in "De Goy- en Eembode" en dat zegt toch wel wat. En nogmaals: mevrouw Bombardeitje-Fluym wordt onze manager. Ik wil vandaag slechts één foto plaatsen om te tonen hoe ook de jeugd van "Goyse Meren" zijn steentje bijdraagt bij de verfraaiing van onze gemeente en hiermee sluit ik deze kort bijeenkomst."
Clovis Bakkeleier: "Mag ik toch nog heel even het woord, namens Kodde Grombauts, Karel Menobbel en Betty Humburger wil ik je vreugdevolle terugkeer uit het verre Drenthe (met een h tussen de t en e, Betty!) toch heel  even benadrukken en tevens een foto  tonen hoe een lid van het christelijk volksdeel bij de zondagse kerkgang met zijn automobiel het trottoir weet op te sieren ."
Arabela Pattefoon-Oorwurmpje: "Dank je, dank  je Clovis."