20.8.16

Fraai 2

Clovis Bakkeleier: "Laat ik onze bijeenkomst openen met  een bijzonder verheugende mededeling: het gemeentebestuur van de Goyse Meren heeft besloten een vaste secretaresse aan onze Schoonheidscommissie toe te voegen en na de noodzakelijke sollicitatieprocedure komt Betty Humbugger, die kan bogen op een briljante carrière bij de lokale "Downies & Brownies" of zoiets dergelijks,  onze gelederen versterken. Van harte welkom Betty!"
Betty Humbugger: "Gnoempf. Ja, fain!"
Clovis Bakkeleier: "Betty, jij gaat zoals afgsproken de notulen van onze vergadering  maken!"
Betty Humbugger: "Ja, fain. Gnoempf!"
Clovis Bakkeleier: "Jullie hebben begrepen dat ik deze bijeenkomst nog steeds voorzit omdat onze zeer  gewaardeerde vaste voorzitster Arabella Pattefoon-Oorwurmpje in Drenthe bij het beklimmen van een hunebed is uitgegleden en nog enige tijd afwezig zal zijn nu ze is opgenomen in een kliniek in Assen."
Karel Menobbel: "We moeten haar een bloemetje sturen!"
Clovis Bakkeleier: "Dat is namens het gemeentebestuur al gedaan en nu ter zake! "
Kodde Grombauts: "De afgelopen dagen hebben ik en Karel Menobbel speciaal opgelet hoe verantwoordelijke klussers behulpzaam zijn bij het prachtig opsieren van onze gemeente door  houten balkjes en al wat dies meer zij in parkeervakken uit te spreiden."
 
Karel Menobbel: "Wat ik persoonlijk, maar ik denk toch velen met mij, zo schitterend vind dat klussers hun verantwoording durven nemen en die akelige zwarte putdeksels weten te verfraaien. Ik persoonlijk, maar zoals ik al zei, waarschijnlijk vele inwoners van de Goyse Meren met mij,  genieten daar buitengewoon, ja, ik zou  zelfs durven beweren exorbitant, van."
Clovis Bakkeleier: "Heb je dat Betty? Exorbitant?"
Betty Humbugger: "Gnoempf."
Clovis Bakkeleier: "Dan sluit ik hiermee de vergadering."
Betty Humbugger: "Ja, fain!"