30.8.16

ZEER MOOI

Alida Bombardeitje-Fluym: "Het pleziert me dat ik reeds voor mijn officiële indiensttreding aanstaande donderdag met jullie allen kennis kan maken en tegelijkertijd mijn plannen voor de Schoonheidscommissie Goyse Meren met jullie kan delen, want dat er één en ander moet veranderen  zal jullie duidelijk zijn. Mijn  echtgenoot, de jullie waarschijnlijk bekende Koekelannes Bombardeitje, die onlangs zijn dertigjarig  ambtsjubileum als gemeentesecretaris heeft gevierd, heeft als wapenspreuk: nieuwe bezems vegen schoon en aan dat motto wil ik me hier ook houden. In de eerste plaats lijkt  het mij  niet juist om twee kapiteins op een schip  te hebben en wil  ik voorstellen dat mevrouw Arabella Pattefoon-Oorwurmpje definitief een andere  funtie krijgt en ik heb reeds bij de afdeling hondenbelasting van de gemeente gesondeerd en men ziet haar daar volgaarne komen, ook voor Karel Menobbel en Betty Humbugger is in de nieuwe opzet van de Schoonheidscommissie Goyse Meren helaas geen plaats meer, voor de heer Menobbel zal naar een andere  functie worden gezocht, mogelijkerwijs komt er een plaats voor hem vrij als parkeerwacht, voor mejuffrouw Humbugger, die op contractbasis is aangesteld zal ik een ontslagvergunning per 1 oktober aanvragen. De Schoonheidscommissie Goyse Meren zal  dus binnenkort bestaan uit mijn persoontje en de heren Clovis Bakkeleier en Kodde Grombauts, de twee laatstgenoemden zullen in de buitendienst  worden geplaatst, terwijl ik het door hun aangebrachte materiaal iedere dinsdag zal beoordelen. U kunt nu gaan!"