8.5.17

Vergeten

Het gesprek met Karel-Hein uit Ubach over Worms ging  trouwens niet alleen over het couperen van hondenoren en -staarten, maar het volgende was ik gister helaas vergeten te melden: Karel-Hein was zeer recent in Engeland, hij vertelde me dat dat ook meteen de laatste keer was, want hij was regelmatig uiterst onvriendelijk bejegend: "zo behandelden wij destijds onze gastarbeiders nog niet eens, ik was nota bene toerist en laat ik je dit vertellen Barend-Otto, ook de  uitspraak van de Engelse taal is sinds de uitslag van het  referendum veranderd, toen ik 's ochtends om een worstje vroeg bij het ontbijt, je weet wel, een sausage - uitgesproken als sôsits - vertelde de ober mij dat een worst nu sôsaazj heet ter ere van de voorvechter van de Brexit Nigel Farage, alle woorden met age aan het eind dienen nu als aazj het strottenhoofd te verlaten, het is niet langer "ze goolden eedsj", maar "ze goolden aazj" en Karel-Hein uit Ubach over Worms voegde er aan toe: "Ik heb  geen idee of je dit jaar nog plannen hebt de Noordzee over te steken, maar doe er je voordeel mee zou ik zeggen en wat steken betreft steek bovendien een Union Jack op je rever."
Drs. Barend-Otto ter Vloot, Steenwijkerwold.