Een Brits echtpaar bezig in de vliegtuigbouw: Frederick George en Maxine ("Blossom") Miles en dat is redelijk uniek te noemen in deze door mannen beheerste sector, zeker wanneer we het tijdvak in ogenschouw nemen. Want het echtpaar Miles begon in de jaren dertig in dienst van Phillips & Powis Aircraft, een bedrijf dat in 1936 werd overgenomen door Rolls-Royce, maar vanaf 1943 opereerde de firma als Miles Aircraft Ltd. zelfstandig. Het voornaamste product was de "Messenger", een licht toestel dat oorspronkelijk door het leger werd gebruikt als verkenner en daarna door de RAF in dienst werd genomen als verbindingsvliegtuig. Er was ook de M-20, waarvan maar twee prototypes zijn gebouwd: sneller dan de "Hurricane" en maar een fractie langzamer dan de "Spitfire", het vliegbereik van de M-20 was groter dan van beide genoemde toestellen, tot productie werd echter niet overgegaan omdat Nazi-Duitsland de slag om Groot-Brittannië verloor. Naast de fabriek werd in 1943 de Miles Aeronautical Technical School opgericht waarvan "Blossom" de leiding had. Er verschenen na de oorlog verschillende experimentele toestellen, zoals de vreemdogende M-35. In 1947 werd failissement aangevraagd en er een ontstond een vervelende rechtzaak omdat de fabriek zijn financiën rooskleuriger had voorgesteld dan ze in werkelijkheid waren. De vliegtuigafdeling werd overgenomen door Handley Page en de andere bedrijfstakken (waaronder de productie van ballpointpennen) van Miles werden overgenomen of verzelfstandigd. In 1948 is Frederick Miles als vliegtuigbouwer terug en wordt o.a. samengewerkt met de Franse firma Hurel-Dubois en verschijnt de Miles "Aerovan" als HDM.105, Short Brothers gebruikt hetzelfde ontwerp voor een licht transporttoestel in verschillende uitvoeringen van de "Skyvan".