25.1.19

Nog steeds cryptpofenemologie

Nadat Dame Sybilla Chesterchest, van origine Tebbernakkel, afkomstig uit Nederland en lid van ons Noordoostelijk Somersetse lees- en naaikransje, mij attent maakte op de ingezonden brief van de heer Abe Sprot, secretaris-penningmeester van het Cryptofenemologisch Genootschap op Orthodoxe Basis in Leeuwarden  en deze brief vervolgens voor mij in het Engels vertaalde,  voel ik de enorme behoefte in mij opborrelen hier, mede namens mijn echtgenoot, op te reageren, want alhoewel, zoals niet ongebruikelijk, Boris Johnson poogt alle aandacht en niet alleen wat de cryptofenemologie betreft op zich te vestigen, wil ik er op wijzen dat mijn echtgenoot, de bekende Britse conservatieve parlementariër Jacob Rees-Hogg, minstens zoveel bijgedragen heeft aan de resurrectie van de cryptofenemologie als voornoemde Johnson, bovendien heeft hij, tussen haakjes, zeker zoveel tijd als Johnson  in de Brexitcampagne gestoken en zulks mag ook best eens gezegd worden. Jacob is degeen die het dragen van de speciale hoofddeksels, de zogenaamde headbollockons door leidende figuren in de cryptofenemolische beweging heeft  voorgesteld   en  deze vervolgens ook heeft ontworpen. Op bijgaande foto ziet u mij met een headbollockon,  die de tijd aangeeft wanneer ik de raapstelen 's woensdags op het vuur moet zetten en de waxinelichtjes op de vensterbank mag aansteken.
Helena Rees-Hogg - La Chaise, West Harpbush.