16.1.19

Verleden tijd 4

Waar en hoe ik bevriend raakte met Steumeltje ben ik vergeten, het was  mijn tweede vriendinnetje. Het  eerste dateerde van een jaar of wat daarvoor en ik wist met  haar niets, maar dan ook helemaal niets aan te vangen. Rina Lampetkan was niet geïnteresseerd in vliegtuigen en dat vond ik een ernstig manco, bovendien spijbelde ze regelmatig en ik  was  veel te braaf om dat zelfs maar in overweging te nemen. Na een paar  weken stuurde ik haar een, naar mijn smaak, komisch brieje waarin ik meedeelde de honneurs over te doen aan Ehrenfried  Hommelkens, die zij op zekere middag om drie uur bij de Waag  op de Nieuwestad kon ontmoeten. Ik stuurde ook een schrijven naar Hommelkens, steevast gekleed in plusfours  en witte kniekousen, zodat hij zich op het zelfde tijdstip eveneens naar de Waag kon bewegen. Ik ben niet zover gegaan om te controleren of beiden elkaar inderdaad bij de Waag hebben ontmoet. Met Steumeltje heb ik het anders aangepakt, voor zover ik het weet zijn de woorden Gloster en Meteor niet gevallen en werd er voor de eerste keer serieus gezoend.