Nog even over Voorthuizen met een daar vergeten verhaal. Na de oorlog vierden auto's met zowel de motor als aandrijving achterin hoogtij, om te beginnen had je natuurlijk Volkswagen, hier in grote getale aanwezig maar je had ook de NSU Prinz, al zijn we dan al dertien jaar na 1945, ook die staat in Voorthuizen. Natuurlijk is er een hele reeks Fiats, vanaf de 500 tot en met de 850 en Renault kwam met zijn Viertje bijgenaamd het Rattenstaartje en later de Dauphine, hier staat op het plein de ietwat luxere versie de Ondine, daarna kwam de 8, maar we zijn dan al in 1962, een paar jaar later verscheen de 10, nog steeds met motor en aandrijving achter. In dezelfde periode was ook de Skoda 1000 MB te koop, maar noch de Renault 8 en 10 noch de Skoda 1000MB heb ik hier gezien. De Britten altijd wat traditioneler en dus niet de eersten met motor en aandrijving beiden achter, kwamen met de Imp van Hillman, een luxere versie was de Chamois van Singer, dan hebben het dan over badge engineering, vrijwel een zelfde wagen met een andere naam. De motor was trouwens wel een noviteit: vervaardigt van aluminium. We blijven nog heel even in de jaren zestig, want ook in de Verenigde Staten verscheen een auto met alles achter: de Chevrolet Corvair luchtgekoeld, hier in Voorthuizen niet aanwezig en dat is maar beter ook want Ralph Nader schreef over de Corvair een vernietigend boek: "Unsafe at any speed".