24.7.07

Bontebok

Het vrouwmens van de kaalplas was de afrennende weken weer helendal in de opwinding: haar straatfeest zou weer gebeuren. Nou is het feitelijks geen straatfeest omdat het vrouwmens ook een andere straat als onzes uitnodigd heeft. Het is dus een buurtfeest, maar het vrouwmens weet wel meer dingen niet zo goed. Ik heb er niet heen geweest. Ik was op de flitter, want ik kan tijge min over verplichte feestjes met mensen met wie ik niet van doen heb en met wie ik de hele avond aan het petaar en de pijn in het hoofd wijn moet. Dat is helendaal niks voor mij. Ik gaan nog liever om zes uur te koemelken en ben dus eerst uitgenaaid naar Bontebok. Ik heb ook nog op Groningen aangeweest, daar woont een oudschoolvriendin. Dat was allegaar veel noffelijker als het straatfeest.
Vrouw Ymkje Sinnema-Meindertsma, Rotsterhaule