1.7.07

Salt Lake City 2

Het is jammer dat ik vanaf de hotelcomputer geen foto's kan laten zien van deze oergezellige stad. Maar die komen zodra ik de kans krijg. Wat doet een mens in Salt Lake City? Wat brengt me hier? Mijn vrouw bezoekt een driedaagse onderwijsconferentie en ik heb Dick Verkijk opgezocht. Jaren geleden was ik met hem in de toenmalige DDR en dat schept een band voor het leven. Verder slenter ik wat rond langs parkeerterreinen, hotels en andere oninteressante bouwwerken en stoot voortdurend mijn neus: wanneer ik om twaalf uur in een pub wat wil eten, wordt me te verstaan gegeven dat ik eerst lid moet worden van het etablissement, het automuseum dat volgens de folder om negen uur open hoort te gaan gaat pas om twaalf uur open en als ik om vijf uur bij "Vienna", op het terras een kop koffie wil drinken, krijg ik te horen dat de man, die het koffieapparaat bedient, niet aanwezig is. In Salt Lake City weten ze wat een toerist toekomt!