13.7.08

Auto's

Zo nu en dan ontmoet ik een lezer van dit blog, die zich beklaagt over het feit dat ik meer over auto's schrijf dan over muziek. Soms krijg ik het idee dat ze het schrijven over auto's, zo niet infantiel, in elk geval vulgair vinden. Net alsof woorden over een Jantje Koopmans op een hoger plan staan dan woorden over een Opel Kadett. Er is een simpele verklaring voor het feit dat er meer over auto's te vinden is dan over muziek. Muziek moet je kunnen horen en YouTube biedt veel , maar de zoveelste amateuraccordeonist, die de Bloemenwals speelt vind ik interessant voor de naaste familie van de man, maar niet voor een verwijzing door dit blog. Ik geeft grif toe, dat er over auto's, in ieder geval op de televisie veel infantiliteit en vulgariteit te zien is, "Top Gear" is een voorbeeld van het eerste genre, VPRO "De Garage" een voorbeeld van het tweede. Jeremy Clarkson zorgt met zijn twee compagnons voor veel infantiel amusement, Eric Corton en Nathalie Strijbosch zorgden door hun aandacht voor rijdend groot vuil voor, de VPRO onwaardige, vulgariteit. (wordt vervolgd)