18.7.08

Bah

Sinds jaar en dag ben ik lid van de NVJ (Nederlandse Vereniging van Journalisten), maar langzamerhand vraag ik me af: "Hoe lang nog?" Het vakbondsorgaan is veranderd is een "glossy", met op de jongste voorpagina ene Dennis Erhardt, chef entertainment ANP. De afdeling van het ANP, die zich bezighoudt met "nieuwtjes over de levens van celebrity's in binnen- en buitenland". Wie is die Erhardt? Een voormalig muziekproducent van Joop van den Ende en artiest- en repertoiremanager bij een platenmaatschappij. Hij heeft bovendien Nederlandstalige nummers gezongen en zelfs een hit gehad met "Gewoon een vrolijk liedje". Op radiostation RadioNL presenteert Erhardt op zaterdagen een programma met Nederlandstalige muziek. Als ik de foto van Erhardt bekijk word ik licht onpasselijk, dat hoort natuurlijk niet, maar het is wel zo. Maar het meest beroerd word ik van mijn vakbond, die ik nauwelijks meer herken van de dagen dat ik me als lid aanmeldde.
(Na enig nadenken heb ik besloten mijn lidmaatschap van de NVJ te beeindigen)