![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgbPTogghT5uvLSVmna1RVJxpbCvR5LXy-QCH-4qNRqCzEa7xc77HoWpVqvwnJCP2zr7CcrrUDiML5IQ1sB3HNDYXibVn9CebaEc-RUinQm8cHs9LEfQ1X10w5ZvejyuF7lk3cvxeFA8rw/s400/1.Bugatti+T10.jpg)
Na een paar jaar bij Mathis verhuist Bugatti naar Keulen, waar hij voor Deutz twee auto's ontwerpt: een met ketting- en een met cardanaandrijving. Tegelijkertijd bouwt hij in de kelder van zijn huis een kleine auto, het Type 10, met een vierylindermotor (acht kleppen, boring en slag 62 x 100mm, vier versnellingen), de eerste "Pur Sang", bijgenaamd "Le Homard", vanwege de kleur van het chassis en de wielen.