9.11.18

UNA

Gister zag ik bij een restaurant weer zo'n gehaat stickertje, een hond voorzien van een streep door zijn lijf in een rode cirkel, dat bekent dat ik zo'n etablissement niet mag betreden. In de regel hebben de uitbaters van die gelegenheden het excuus dat honden midden in zaak hun behoefte hebben gedaan. Ik vind dat een vreemd woord: uitbater, baten zal wel buitenshuis koken betekenen in tegenstelling tot thuis koken, net zoals uitvreten buitenhuis eten betekent, maar daar wil ik het eigenlijk niet over hebben. Ik persoonlijk heb nog nooit in welk etablissement dan ook mijn behoefte gedaan en heb ook geen plannen om dat te doen. Ik lijd onder een beschuldiging waar ik noch part noch deel aan heb. Worden de herentoiletten in restaurants gesloten omdat er naast de pot gepist wordt en worden  die etablissementen vervolgens verboden terrein voor mannen van het mensdom? Ik bedoel maar. Er wordt zoals gewoonlijk weer met twee maten gemeten en gediscrimineerd. Het wordt hoog tijd voor een Martin Luther King Charles Spaniel.
Una Barquhar