De
"Daily Mail" schreef in 1957 dat de hier boven afgebeelde auto met name
op de exportmarkt het Britse antwoord zou worden op het succes van
"Volkswagen". De "Frisky", want zo heette de wagen, trok inderdaad
belangstelling op de autosalon van Genève, maar de door motorfabrikant
Henry Meadows Ltd. in Wolverhampton gebouwde mini-voiture met een
luchtgekoelde tweecylinder Villiersmotor achterin raakte spoedig
vergeten. Het oorspronkelijke ontwerp kwam van de exportsalesmanager van
Meadows, Gordon Bedson en een employee van Lloyds, Raymond Flower en
onder hun leiding verder ontwikkeld door Meadows. In 1956 was de auto
gereed. Er werd een zevendaagse non-stopproef gehouden op het Oulton
Park-circuit en de wagen werd aan een reeks roadtests onderworpen. De
prototypes bleken echter te zwaar en de hulp van de Italiaanse
carrosseriebouwer Vignale werd ingeroepen, die Giovanni Michelotti
(1921-1980) er op uit stuurde om o.a. het gewichtsprobleem op te lossen.
De "Frisky" kreeg vleugeldeuren à la Mercedes 300, al lijkt dat bij de
auto op foto niet het geval. De wagen had vier versnellingen en met een
speciale schakelaar die de startmotor activeerde om terug te draaien
kon achteruit worden gereden, aandrijving gebeurde door middel van een
ketting in een oliebadkast. De topsnelheid lag net boven de 80 km/u.,
het gebruik op driedriekwart liter benzine op 100 km. De motor was een tweecylinder luchtgekoelde tweetact Villiers.