In 1948 stonden de gerenommeerde Franse autohuizen weer op de Parijse Salon, er was weliswaar
niet veel nieuws onder de motorkap maar de grote carrossiers trachten in
deze schrale tijd elkaar naar de kroon te steken, zo kleedde Saoutchik
bovenstaande Talbot T.26 GS aan. De motor was een zescylinder in lijn
met een inhoud van 4,5 liter, gevoed door twee
Zénith-Strombergcarburateurs. Jacques Saoutchik - eigenlijk Iakov
Savtchuk - werd geboren Minsk, maar vluchtte in 1899 wegens de
voortdurende pogroms in Rusland naar Parijs, waar hij werk vond
als meubelmaker. Omdat er dan nog veel hout verwerkt wordt in
automobielen ging hij in die sector aan de slag, bouwde op het chassis
van een Isotta-Fraschini een wagen die de aandacht van een rijke
clientele trok en Saoutchik werd
carrossier en maakte niet alleen in Frankrijk maar ook in de Verenigde
Staten naam. Hispano-Suiza-, Rolls-Royce- en Mercedes-Benzchassis werden
door hem in een uiterst chique jasje gestoken. Tijdens de voor de
Tweede Wereldoorlog populaire concourses d'élégance won Saoutchik veel
prijzen. Satouchik stierf in 1954, een jaar later sloot het bedrijf zijn
poorten.