Nee, het is niet het prototype van de Renault 4L uit 1958 waarvan u gister het neusje zag op dit blog. Het was een veel oudere auto met als basis een Audi 14/50m Typ K uit 1923 (zie foto boven), die datzelfde jaar door Paul Jaray van een stroomlijncarrosserie werd voorzien. Jaray had gewerkt bij Zeppelin, maar was in Zwitserland een eigen bureau begonnen, dat op basis van verschillende Duitse auto''s carrosserieën ontwierp, o.a op basis van Apollo, Audi, Dixi en Maybach. Soms namen fabrieken zijn ideeën, zonder te betalen over, dat kon na 1933 gemakkelijk toen de nazi's het in Duitsland het voor het zeggen hadden en Jaray als jood niets in de melk te brokken had. Vandaag de dag worden zijn ontwerpen steevast met de naam van de basis waarop hij zijn wagen ontwierp genoemd, zonder dat zijn hij er op een of andere wijze aan te pas komt. Zijn naam ontbreekt dan ook in Hans-Heinrich von Fersens "Autos in Deutschlands 1920-1939". De Audi 14/50 Typ K had een zescylindermotor met een inhoud van 3500cc.