7.11.17

Brussel 19

Packard ("Ask the man who owns one") had het begin jaren dertig moeilijk omdat het geen merk had zoals General Motors waar, wanneer er minder  Cadillacs werden verkocht,  Chevrolet de zaken overeind kon houden. In 1932 verkocht Packard slechts 549 Twin-Sixes en ook de verkoop van de Super Eights en Standard Eights viel tegen,  er was dus duidelijk behoefte aan iets goedkopers.  Dat werd de Light Eight, met een lichter chassis  dan dat van de Standard Eight en daardoor sneller dan laatstgenoemde. In 1932 werden 6750 Light Eights verkocht,  maar heel veel schoot  Packard met de introductie niet op, want de productiekosten waren even hoog als die van de Standard Eight en de prijs was, afhankelijk van het model $500 tot  $850 lager. Packard verloor in 1932 zevenmiljoen dollar.  In 1933 verdween die Light Eight  dan ook uit het leveringsprogramma. De afgebeelde Packard Light Eight Model 900 is een zogenaamde "golfer's coupe" met een dickey seat en een luikje achter de  rechter voordeur,  waar  de golfbenodigdheden kunen worden opgeborgen.