Opnieuw een product van een bedrijf dat beter verdiend had, maar door te grote diversiteit onderging, alhoewel het er even op leek dat de productie van Bremen, waar Carl Borgward zijn auto's bouwde, met succes naar Monterrey in Mexico verplaatst zou worden.
Uit Bremen kwamen in de loop der jaren wagens met verschillende namen, er was Lloyd dat van 1906 tot 1914 actief was en samenging met Hansa dat tot 1929 auto's bouwde toen het werd overgenomen door Borgward-Goliath. Al die namen duiken daarna van tijd tot tijd opnieuw op: Hansa, Lloyd, Goliath en Borgward, allemaal onder de paraplu van Carl Borgward.
De auto op de foto is een Borgward "Isabella"-coupé uit 1957 met een viercylindermotor met een inhoud van 1493cc en een topsnelheid van 160 km/u. De "Isabella"werd in 1954 ontwikkeld uit de Hansa "1800" en was verkrijgbaar niet alleen in verschillende modellen: sedan, coupé, cabriolet en stationcar, maar ook in een TS-(Touring Sport)versie, bovendien was Borgward tot 1958 actief in de autosport, waarvoor een wagen met een motor met dubbele nokkenas gebouwd werd. De "Isabella" was een uitstekende auto, maar toch werd in 1961 het faillisement over de Borgwardgroep uitgesproken en zowel de Lloyd "Arabella", de Hansa "1100" (gebouwd door de Goliath-Werke G.m.b.H) en de Borgward verdwenen, alhoewel de "Isabella" nog een poosje leverbaar was uit een grote onderdelenvoorraad. De productielijn werd verkocht aan de Fabrica Nacional de Automoviles S.A. in Monterrey, Mexico waar uiteindelijk tot 1967 de grote, zescylinder Borgward P100 gebouwd werd.