5.3.07

Aarschot

Tot mijn verbazing ontdekte ik op Uw weblog een briefje van mevrouw Ch. Ammersma - Verstop d’Gemauch, nu wordt mijn familienaam bijna net zo geschreven als mevrouws meisjenaam, namelijk Verstopp de Gemauch. Ik weet dat rond 1838 een achterneef van mijn betovergrootvader naar het Noorden van Nederland is verhuisd, waar naar toe precies weet ik niet. Wat ik uit familieverhalen heb begrepen kreeg hij kennis aan een dienstmeisje in Antwerpen, dat afkomstig was uit Ulrum in Groningen. Hij is vervolgens onterfd en niemand heeft ooit meer van hem, noch van zijn nazaten vernomen. Het zou bijzonder aardig zijn als ik in contact zou kunnen komen met mecrouw Ammersma - Verstop d’Gemauch in Gorredijk, om enig familie-onderzoek te kunnen verrichten.
Jonkheer Charles U. T. S. T. M. Verstopp de Gemauch, Aarschot, België.