17.3.07

Snotaap

Jullie hebben al weer een schoftje niets van mij vernomen. Ik ben dan ook tijge raar komen te knoffelen. Ik was de buren in en toen kwam er zo’n snotaap op een skoeter diet mij van de sokken gijselde. Het was weer zo'n overkomeling van Pabe Wieringa, zijn wijf kraamt als een konijn, maar grootbringen gaat van ho maar. Dat is tegenwoordig schering en inslag, ze willen allegaar kinderen hebben, maar moeder moet al een baan. Zo komt van het grootbrengen niets te landen. Bij mijn buurlui gaat het krekt zo, het onvoeg heeft de tuin veranderd in een dongbult, waar de nakraam, want men kan het niet eens kinderen noemen, de hele dag omhijstert en omkrijt. Vader heeft nog geen een dag gewerkt, hij billigt wat om in de tuin, maar uiteindlijk komt hem geen donder uit de handen, omdat hij niks afmaakt. Met de kinderen gaat het krekt zo, wel op het wijf kruipen, maar van opvoeding heeft men geen brood gegeten.

Vrouw Ymkje Sinnema - Meindertsma