30.9.08

Misverstand


Gister stuurde ik een email aan een Amerikaanse muzikale vriend van weleer. Ik heb hem al jaren niet meer gezien, het voornaamste lid van de band is is overleden, dus tournees zitten er niet meer in en hij woont in een uithoek van de Verenigde Staten waar, ik buiten hem, niets te zoeken heb. Ik kreeg antwoord van zijn zoon, die voordat hij me schreef een blik wierp op dit blog en constateerde dat ik hevig in McCain & Palin was. Dat soort misverstanden zijn klaarblijkelijk mogelijk als je elkaars taal niet kent. Om een en ander op te lossen heb ik ogenblikkelijk een tekening gemaakt met Palins domheid als motief: "I know nothing, I'm from Alaka". In zijn enthousiasme een medestander te hebben gevonden meldde zoonlief, dat hij t-shirts slijt (zie boven), betrokken als hij is bij het McCain/Palinkamp. Ook liet hij mij het adres weten van een website, waar het fundamentalistische christentuig propaganda maakt voor de beide helden en Obama zelfs van nazisme wordt beschuldigd.