16.3.09

Fries

Ik geef toe, ik weet niet zoveel van moderne muziek. Goeden namen zeggen me niet. Bijtijden vliegen bij ons door de buren wel luxe wagens met een prote beuken. Ik zou er halfwijs van worden. Toch mag ik een Fries zangetje op zijn tijd graag horen, maar dan moet het al Fries wezen en geen overgezette rotsooi en zulks gebeurt heden de dag heeltijden gauwris. Ede Staal, Bob Dylan, Cornelis Vreeswijk in ons moedertaal, wat een argewatie en nou zullen we zelfs Marlene Dietrich in het Fries hebben. Het wachten is nog op Johnny Jordaan, Tante Leen en André Hazes in het Fries, het is krekt alsof goeden Friese zangetjeschrijvers geen eigen inspiraasje meer hebben en allenig maar met een woordboek aan de gang kennen. Wat stelt zo’n Ted Rozendal zich feitelijks voor, denkt zo’n vrouwmens dat het aantrekken van een geil korset voldoende is?
Vrouw Ymkje Sinnema - Meindertsma, Rotsterhaule