29.3.09

Krisis

Een van mijn beppezeggers mag o, zo graag klagen en klijmen, en nou we krisis hebben is zijn gegrijm niet uit de lucht. Vorig jaar was hij nog uit van huis op Sjemmika in de Karribben, want Aruba was hem te min: 'Daar komen veelstenveel Hollanders, beppe!' en van het jaar zou hij op de malle Dieven aan, maar door de malle banken zal daar niets van te plek komen. Hij heeft withoe de smoor in en zal nu met de vrouw, want de kinderen zijn het huis uit, twee weken naar de Algarf, dat zal in Portugal wezen. Gistermiddag heeft hij een uur (want hij moest toch weer eens op beppe aan, niet?) bij mij met een pannetje tee en een paaskei zitten emelen over zaken waar ik geen verstand van heb en ook niet hebben wil. Ik was tijge blijd dat hij weer uit de deur was, want aan zulk soort geoudhoer heb ik geen verlet. Mijn hele sneuntemiddag naar de ratsmodee.

Frouw Ymkje Sinnema - Meindertsma, Rotsterhaule.