10.3.09

Klantenservice

Vroeger heetten Friese mannen Sikke en Eelke, maar daar is enige tijd geleden verandering in gekomen, Friese mannennamen moeten nu eindigen op o. Dus is het Sicko en Elko. Ik kom daarop omdat meer dan een maand geleden een vriend van me een brief naar mij stuurde vanuit het postagenschap Metslawier. Want een postkantoor is daar al jaren niet meer en binnenkort zijn in dit land alle postkantoren door TieEnTie, want zo spellen we dat, verdwenen. Na iets meer dan een maand arriveerde de brief op mijn adres. Er zit een frankeerzegel op die alleen bij een postagentschap te koop is, compleet met datum. Maar klaarblijkelijk was er iemand in de gelederen van TieEnTie, want zo spellen we dat, die vond dat de postagentschaphouder te Metslawier zijn werk niet goed gedaan had en hij plakte een missive op de brief met de volgende inhoud: 'De zending voldoet niet aan de voorwaarden die TNT Post aan de frankering stelt.' Vervolgens vond hij dat de geadresseerde gestraft moest worden en liet hij de brief een maand lang onbesteld. Want zo gaat dat in een land, waar de regering de Post verkwanseld heeft. Ik dien een klacht in bij TieEnTie, want zo spellen we dat. En ik krijg dit antwoord:

Geachte heer Bloemendaal,

Hartelijk dank voor uw reactie. Graag wil ik hierop reageren.

Vriendelijk bedankt voor de moeite die u hebt genomen om uw klacht over de postbezorging aan ons door te geven. Ik vind het vervelend dat de bezorging niet naar uw tevredenheid gebeurt.

TNT Post verwerkt dagelijks 16 miljoen poststukken en doordat deze zendingen niet zijn voorzien van een unieke code kunnen we niet meer achterhalen wat er met deze zendingen is gebeurd en dus ook niet waardoor de zending vertraging heeft opgelopen. Het controleren van de frankering mag maximaal tot 1 dag vertraging leiden. Daarom kan ik geen gerichte actie ondernemen. Uw klacht wordt uiteraard wel geregistreerd. Hiermee is uw klacht afgehandeld, u krijgt daarom geen reactie meer. Ik wil u toch hartelijk danken voor het melden van uw klacht. Mocht het in de toekomst toch nog voorkomen, laat het mij dan alstublieft weten.

Ik ga ervan uit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven.

Met vriendelijke groet,

Elko Smid
TNT Post Klantenservice

Nu had de brief uit Metslawier wel degelijk een barcode, maar ik vrees met grote vreze, dat TieEnTie, want zo spellen we dat, met knuppels als Elko, die het klaarblijkelijk allemaal geen donder kan schelen en alleen maar voorbedachte epistels kan rondsturen, het einde van een normale klantgerichte postbestelling in zicht is.