20.10.09

Crisis in 't Gooi 13

"A lonely weekend", dat is de betere description van de afgelopen dagen. Sam en Peter-Paul waren een long weekend met lamStraal (Bastiaans en mijn codewoord voor easyJet) naar Edinburgh en Bastiaan was met Carel van der Cuijcken (drie c's en een ij met puntjes) uit Naarden naar een Benleytreffen in Bremen. Carel heeft namelijk een blown Bentley uit 1929, die in 1930 in Le Mans zou hebben gereden, alhoewel Bastiaan dat ernstig betwijfelt, omdat er dan zeker 200 blown Bentleys in 1930 in Le Mans moeten hebben gereden. Bastiaan zegt dat natuurlijk niet tegen Carel, want Carel leeft voor zijn Bentley als een monnik voor de Maagd Maria. De heren zijn zaterdagochtend tegen negenen vertrokken, stevig ingepakt, want Carel houdt van "open" rijden. Ik fear dus dat Bastiaan met een dubbele longontsteking terugkeert, als hij terugkeert, want de Bentley schijnt de nodige problems te hebben. Ik had me gisteravond al voorbereid op de rol van Nurse Nancy en de nodige Frapin XO en citroenen ingeslagen, when ik got a phone call dat de heren ter hoogte van Oldenburg gestrand waren. Toch maar goed, dat ik niet een weekje Dubai heb geboekt.

Barbara Lebber - Beck, Blaricum