1.10.09

Crisis in 't Gooi 3

At the end ben ik gisteren toch maar niet in Laren gaan shoppen, eenmaal in de Range Rover bedacht ik, dat Bastiaans pappie en mammie over een week naar Barbados gaan, om daar te overwinteren en dat het wel leuk zou zijn om hen in Aerdenhout met een little visit te verrassen. Tot drie jaar geleden hadden ze een huis in Spanje, dat ze gelukkig op tijd voor een flink bedrag hebben kunnen slijten. Hun nieuwe huis in Barbados mag er zijn, het is een typische English country mansion, maar dan voorzien van alle luxe, that you can think of. Last Christmas zijn Bastiaan en ik er naar toe gevlogen, maar dat doen we vanwege de hassle op Heathrow dit jaar niet weer: je betaalt duur geld voor zo'n tripje en wordt als pigs naar de slachtbank, temidden van al dat economyvliegendtuig, langs customs geleid. Ik krijg er nog de jitters van. Bastiaan kwam gisteravond met een vrijwel identical ervaring thuis, nadat hij mijn Smart op de Park and Ride in Bussum had geparkeerd, had hij een ticket eerste klas naar Amsterdam gekocht, maar hij had desondanks moeilijk een seat kunnen vinden. Volgens hem kwam het omdat op de heen- noch op de terugweg een conducteur was langsgekomen, waardoor allerlei tweedeklasreizendgajes de eerste klasseats had ingenomen.

Barbara Lebber - Beck, Blaricum